Trening og beskyttelsesutstyr

Trenger du utstyr til treningen? Det kan du gjøre gjennom Skedsmo Karateklubb når du er på trening og få utstyret du bestiller levert i klubben.

Hvis du er helt ny er det vanskelig å vite hva slags utstyr du trenger i treningen. Karatedrakt trenger du ikke å tenke på. Når du signerer treningskontrakten med klubben får du den første karatedrakten inkludert i medlemskapet. Trenger du en ny drakt senere, må du betale den selv.

Det vi setter krav til som et minimum er at man skaffer seg det følgende:

• Tannbeskytter (for alle)

Grunnen for kravet til tannbeskytter er at dere er skadeforsikret gjennom treningskontingenten. Bruker mann ikke tannbeskytter under øvelser hvor tenner kan skades, dekker heller ikke forsikringen dette.

Etter første gradering (opp til gult belte), er det anbefalt å skaffe følgende tilleggsutstyr:

• Susp (for gutter/menn/damer)
  • Hansker
  • Fot og leggbeskyttelse
  • Brystbesyttelse (damer)
  • Kroppsbeskyttelse

Skal man delta på kamptrening skal man bruke tannbeskytter, susp og hansker. Uten dette utstyret tillates det ikke å delta på treningen.

Du kan selvfølgelig også bestille utstyr du trenger via nettbutikker på Internett. Noen fysiske sportsbutikker har også et lite sortiment med kampsport produkter.